Het verwijderen van vlekken en verkleuringen is niet gegarandeerd.
De behandeling zal het verval van de knuffel vertragen maar niet volledig wegnemen. Textiel is qua verval altijd moeilijk in te schatten. Het is nog altijd mogelijk dat er (nieuwe) slijtageplekken ontstaan na thuiskomst. Vooral als de knuffel nog “gebruikt’ wordt.
Let op de verwachting die u heeft van een behandeling. Een knuffel, en dan vooral een wat oudere en degene die veel liefde heeft ontvangen, kan een iets ander uiterlijk krijgen wanneer onderdelen gewassen en/of vervangen worden. Verandering van dikte, stevigheid en kleur is een mogelijkheid. Alles wat wordt gedaan tijdens de behandeling is om het verval van de knuffel te vertragen, zodat deze nog veel langer mee kan dan voor de behandeling. Wel wordt er natuurlijk zoveel mogelijk rekening gehouden met het uiterlijk waar de eigenaar aan gewent is.
Het wassen van de knuffel en deze voorzien van nieuwe vulling zal bij een intensive reparatie altijd plaatsvinden voordat de verdere behandeling wordt uitgevoerd. Tenzij het gaat om een knuffel die door bepaalde materialen niet gewassen kán worden. Dit omdat knuffels veel bacteriën en ziektekiemen kunnen bevatten die schadelijk kunnen zijn voor de behandelaar. Het wassen van de knuffel gebeurt met een geurloos wasmiddel (Neutral). Bij kleine reparaties (nieuw oogje, beetje meer vulling bijv.) is een wasbeurt niet nodig.
Bij de verwijdering van oude vulling zal een klein deel, samen met eventuele onderdelen die vervangen zijn, verwerkt worden in een stoffen hartje die terug geplaatst wordt in de knuffel. Hierdoor zal de knuffel altijd nog een onderdeel van het verleden met zich meedragen.
Het behandelplan en kostenplaatje wordt opgesteld op basis van foto’s en beschrijving die de klant levert. Wanneer er bij aankomst van de knuffel blijkt dat de “schade” groter is dan er in eerste instantie is gedacht zal dit gemeld worden aan de klant. Er zal een nieuw behandelplan en kostenplaatje worden opgesteld met de mogelijkheid dat de kosten hoger zullen zijn dan in eerste instantie is toegezegd.
Wanneer de eigenaar, na aankomst van de knuffel, toch afziet van de behandeling (door bijv. bovenstaand punt) dan zal er een bedrag in rekening worden gebracht worden voor de gebruikte tijd en/of voor het terugsturen van de knuffel. Dit bedrag kan per situatie verschillen.
Wanneer het tijdens de behandeling blijkt dat de knuffel toch niet terug te brengen is naar de staat die afgesproken is, zal er alsnog alles aan gedaan worden om zo dicht mogelijk in de buurt te komen van het afgesproken resultaat. De opties zullen besproken worden met de klant vooraf aan retournering.
Behandeltijd wordt per project bekeken. Gemiddeld is dit twee weken voor een kleine reparatie en drie tot vier weken voor een grotere. De behandeltijd kan verlengd worden wanneer er gewacht moet worden op (speciale) nieuwe onderdelen of wanneer hier andere redenen voor zijn. Dit zal dan gemeld worden aan de klant.
Een knuffel versturen (zowel heen als terug) is op eigen risico. Knuffelrestauratie.nl is niet verantwoordelijk als een knuffel verloren gaat tijdens “transport”.
Wanneer een knuffel na reparatie geretourneerd is zal er een factuur plus betaalverzoek worden verstuurd naar de klant. Gelieve deze binnen 14 dagen te betalen. Contant betalen is ook altijd mogelijk.
De reparaties zijn handwerk. Het kan gebeuren dat er een hechting of dergelijke losraakt na retourneren. Bij zo’n voorval is het verhelpen hiervan altijd gratis, omdat het simpel gezegd altijd kan gebeuren. Wel wordt er een tijdsvak van 1 maand aangehouden na reparatie. Mocht er hierna een beschadiging ontstaan, dan wordt dit gezien als ‘slijtage door gebruik’. Deze kan dan eventueel tegen betaling verholpen worden.
De reparaties worden gedaan in een rookvrij huis, wel zijn er huisdieren (katten) aanwezig.
Demo Title
Momenteel geen behandelingen
Ik zal nog tot in ieder geval eind 2024, begin 2025 geen nieuwe opdrachten aannemen. Houd mijn website en/of social media in de gaten voor updates hierover. Excuses voor het ongemak.